RSS
Container Icon

Mak Dah Kenape~


bismillah....


ehhh ehhh.... pelan-pelan sikit!!


ehh...kau tak nampak moto depan tu dek??? ehhh!!


brekk dek brekkk!!


jangan dekat sangat dekk...ehhh! terlanggau bontot kete depan kang dek!


kau ni tak sayang nyawa ke dek... ehh! ehhh! jangan kona baring dek...brek brekk!


ehhh eehhhhhh...!!! lampu merah tuuu!!



Aarrggggghhhhhhhhhhhh.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!



mak nih dah knape........ 


orang bawak 80 pon mak kate laju...


moto depan tu jauuhhhhh lagi makkk....


adoiiii...takkan nak brekk kat tengah-tengah jalan lak makkkk....nanti kete belakang langgau ler...


Ya Allah Ya Tuhan ku...mak..manade orang nak langgau bontot kete depan...kete tu satu kilometer lagi maakkkk...


dah selekoh kat situ...orang kona laa maakkkkk...kona duduk ni haa..takde kona baring mak oiiii.....


ye makkk..orang nampak lampu tuuu makkk.... 


Ya Allah...Mak aku ni..... hadeiii~ (-_-")



mak malu~



Ni la siang tadi punya kejadian.. Adehh..tu la mak kesayangan kite. Kalau orang lain bawak kete dia ok je.. Time kite bawak kete punyalah menggigil lutut dia.. Bukan bawak laju sangat pun. Prong preng prong preng je mulut dia sepanjang jalan.. Takpela...tadah je telinga ni. Dengar je selagi boleh dengar, selagi nyawa dikandung badan.. Takde orang lain yang 'risau'nya lebih hebat daripada 'risau' seorang mak.


Bawak mak pegi hospital besar petang tadi. Mak asyik mengadu tak sihat je, biasa la orang tua..,saya terus telefon Dr. Fadli, ketua jabatan kecemasan hospital Melaka...Dia pegi KL la pulak. Baru ingat nak terus jumpa dia tanpa amek nombor giliran...haha...last-last kena tunggu jugak. Hadeii~ Bukan ape, kan saya tengah demam. Malas la nak tunggu lama-lama, nanti saya plak yang pitam kat situ (bajet VIP la kan? puih). Tapi mak punya pasal takpela, drive jugak, satu jam baru sampai...Dan yang paling best skali, punyalah heaven rasenye bile pakai purdah waktu demam. Dengan selsema, batuk, hidung tersumbat, oksigen masuk 20% je. Tapi bagus jugak, sekejap je dah berpeluh-peluh walaupun kepala agak berat dan berpusing-pusing. Alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan Dakdek...Risau jugak sebab bawak mak, kalau kite sorang-sorang takpela kan..Apa-apa jadi kite sorang je yang kena.


Doktor yang rawat mak tu doktor muda. Macam baru habis belajar je... Adeh! Saya bukan bias, tapi rase tak 'seronok' bila doktor muda atau doktor pelatih ni yang rawat walaupun diorang hensem-hensem dan cun-cun belaka...Mak sorang je yang dia check. Anak mak takmau check, takat demam je pun~


Ok, tu je nak cite... kbai!


p/s : saya ni mudah kesian dengan orang. Tapi jangan mempergunakan ke'kesian'an saya tu untuk tujuan suka-suka atau bergurau ye...Sila jangan pura-pura sakit kalau anda sebenarnya tak sakit. Bila saya jadi caring, memang saya akan jadi seorang yang tersangat caring. Dan bila saya mula risau, saya akan jadi orang yang paling risau sekali...Bila saya percaya, saya akan percaya sepenuhnya. Tapi bila dikhianati, jangan harap saya dapat jadi diri saya yang dulu lagi...

 *ni entri Jumaat lepas, 29/06/2012...baru publish hari ni.. tak larat ah ngadap laptop lame2...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kata mereka: