RSS
Container Icon

Cukup Ker?

bismillah...


Terasa mahu berjiwang-jiwangan, bercintan-cintunan. Buat CekSu, dengar sini baik-baik Cik NurQaseh berbicara tentang cinta...

Biru?? Hmm....Cantek la jugak.....


Untuk cintaku di hujung dunia...
Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH.


Cukup cintai dia dalam diam..,
Bukan kerana membenci hadirnya, tetapi menjaga kesuciannya...bukan kerana menghindari dunia, tetapi untuk meraih syurgaNYA... bukan kerana lemah untuk menghadapinya, tetapi untuk menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..


Cukup cintai dia dari kejauhan..,
Kerana hadirmu tidak akan mampu menjauhkannya dari ujian.. kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan.. kerana mungkin saja akan membawa kelalaian hati-hati yang terjaga..


Cukup cintai dia dengan kesederhanaan..,
Memupuk cintanya hanya akan menambah penderitaan.. menumbuhkan harapan hanya akan mencambahi kebahagiaan para syaitan..


Maka cintailah dia dengan keikhlasan..,
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati.. tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??


Cukup cintai dia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan..
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan.. mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan.. Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan.. serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Yang Memilikinya.. biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya...



Cukup aku cintai kamu dalam diam........Ah! dah la...malas la nak jiwang-jiwang! menci tau!



p/s: Cukup ker? hmm....Cukup la kot......



.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 kata mereka:

tqaroslan said...

=).........

tersenyum je bace... =)
terkena kat hati pun ade... =)