RSS
Container Icon

Takde Tajuk Lagi...hoho~

bismillah....




Rasulullah SAW bersabda, "Seluruh umat manusia hampir mengelilingi kamu seperti mereka (yang kebuluran) mengelilingi hidangan makanan, lalu seorang sahabat bertanya: Adakah kerana bilangan kami pada waktu itu sedikit, wahai Rasulullah? Jawab Baginda: Tidak, bahkan bilangan kamu amat ramai tetapi kamu adalah laksana buih di lautan. Allah akan mencabut daripada hati seteru atau musuh kehebatan kamu dan menyematkan dalam hati kamu perasaan al wahn. Lantas sahabat bertanya lagi: Ya Rasulullah! Apakah yang dimaksudkan dengan al wahn itu? Ujar Baginda: Iaitu cintakan dunia dan takutkan mati." (Riwayat Abu Daud dan Ahmad)



p/s: tak tau nak tulis ape.. takde semangat la dua tiga hari nih, plus tak brape sihat sebab makan durian banyak sangat..hoho~

p/s lagi: sedang berusaha membuang dunia dari hati...ishh..susah3.. cakap senang, buat susah...

lagi2 p/s: agak celaru sikit akhir2 nih, plus penyakit cemburu giler yg datang secara tiba2 (jeles sebab ade sorang sahabat ni nak pegi buat umrah. Cik NurQaseh takde duit...huk3~~~)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 kata mereka:

Jamal Rafaie said...

Salam Cik Nur Qaseh.. Ala kesiannya tak de tajuk.. Hehe.. Ok la tu tajuk ni, kira tajuk la ni..

Walaupun entri ringkas dan 'tak tahu dan tulis apa', tapi hadis yang di atas tu sangat bermakna.. Hadis tu selalu kita dengar tapi jarang kita hayati kan?

"Sampaikan dariku walaupun sepotong ayat"- sabda Nabi..

Teruskan menulis cik Nur Qaseh, saya sedia membacanya..

nurqaseh said...

salam incik jamal rafaie..kabare? ngawe opo kue? eh,ngomong jowo plak..hehe..

trma kasih yer sbb sudi baca blog yg serba dhaif ni..ingtkan takde org nak baca..

jazakallah! v(^_^)v

Jamal Rafaie said...

Waras.. Wes mangan urung? hehe..

Nape ni.. Cam tak semangat jer.. Wake UP!! Teruskan menulis.. Kalau selalu menulis, Insya-Allah hari demi hari makin ramai yang baca..

nurqaseh said...

urung..diet...hoho~

kadang2 memang blur...tak tau nak tulis ape..huhu...ape2 pun, mekasih ats sokongan..

mekasih34566....(- -")