RSS
Container Icon

Selamat Menghampiri Lubang Kubur NurQaseh!

bismillah...


trutt...truutt...



"Hello kak Qaseh...di mana anda?"



"Kat rumah la dik...Awatnya?"



"Kenape lambat datang opis??"



"Sori dik, akak tengah cuci jamb*n tadi. Satgi akak mai la.."



Suka-suki hati saya je nak datang lambat ye...Apa nak jadi dengan Cik NurQaseh ni...isk3(-_-")
Nak buat macam mana, dah mak saya suruh cuci itu, cuci ini... Makanya lambatlah saya ke tempat keje. Sesampai saya di pejabat, mereka semua dah tunggu....





Allah selamatkan kamo...Allah selamatkan kamooo...Allah selamatkan........dan seterusnya....


Aikk...Bukan besday saya Jumaat minggu depan ke? Tapi takpelah, rejeki jangan di tolak... huhu... Makan time!!



Tak pernah umur saya sambut besday ni...kek hari jadi tak pernah wujud dalam kamus dewan cik NurQaseh hatta kek pisang pun tak pernah saya sentuh ketika hari lahir saya.. Thehehe... ibarat kata Prof. Dr Syeikh Yusof al-Qaradhawi, kenapa nak disambut usia yang makin lama makin tua dan seterusnya ke lubang kubor... (-_-) Tapi takpela kot,niat nak makan sama-sama supaya boleh merapatkan lagi hubungan sesama staf yang kadang-kadang termasuk dalam political office. Ada team A, team B.. Tak puas hati, masuk bilik meeting..masing-masing cucuk itu cucuk ini. Cucuk sate takpela, boley bakau lepas tu bagi saya makan.



Bila dapat kumpul ramai-ramai sambil membaham makanan yang banyak ni rasa best pulak. Masing-masing dah lupa sekejap dengan political office ni. Buat kawan-kawan, incik eksekutif, puan bos kecik saya, terima kasih banyak-banyak sebab bagi saya makan dan bagi saya hadiah walaupun hari lahir saya belum menjelma lagi. Bos besau takde, dia pergi Europe...kalau dia ada lagi meriah kot.



Sesungguhnya dunia yang Cik NurQaseh rasakan adalah terlalu singkat tapi perjalanannya masih jauh (-_-") Camne tuu? Entahlah... Saya rasa seperti baru je mak pakaikan saya pampers, pakaikan baju untuk saya, tepekkan bedak kat muka saya, suapkan makanan untuk saya. Tup tup dah nak jadi mak orang dah saya ni... isk3...



Tidaklah saya tahu berapa lama lagi saya akan hidup, dan tidaklah saya tahu ujian apakah yang akan Allah berikan untuk saya pada hari yang mendatang. Jika saya pergi menghadap-Nya dalam usia yang muda, saya berharap Allah memercikkan kesabaran dalam hati-hati insan yang menyayangi saya. Takmo nangis-nangis, takmo sedih-sedih..Kena ceria je macam Cik NurQaseh (^_^)v. Nangis sikit takpela kot.. Dan jika ditakdirkan Allah panjangkan umur saya dan Dia memanggil saya di usia tua, maka saya memohon agar dipercikkan kesabaran dalam jiwa saya kala menghadapi kehilangan orang-orang yang saya sayangi (I luv u mak ayah (T_T)...) Apa pun, yang paling saya harapkan ialah Allah mengambil saya dengan cara yang terbaik...husnul khatimah.. Bukan hanya saya, tetapi juga anda serta insan-insan yang saya sayangi. Matikan kami dalam Husnul khatimah ya Allah, jauhi kami dari su'ul khatimah...



Bak kata seorang blogger yang saya hormati, hidup ni cuma mimpi jer! Dalam kubo nanti baru kita akan sedar dari mimpi yang panjang... Hek eh, dah ade dalam kubo aku skarang ni ye! Mana pergi orang-orang yang nyanyi lagu hepi besday untuk saya? Mana pergi orang-orang yang dulu selalu puji saya? Mana pergi orang-orang yang dulu mengaku sayangkan saya? Mana ada semuanya! Tinggallah saya sorang2 dalam tu dipukul dipalu...(jauhkan aku dari azab kubur ya Allah!)



Pesanan untuk diri saya yang makin tua ni, dunia yang kau duduk ni perlu kau lihat dari kacamata akhirat. Dunia ni penuh kesedihan, penuh duka, penuh airmata. Sekarang kau ketawa-ketawa, boleh jadi esok kau menangis,menangis,menangis dan menangis NurQaseh. Dunia ni memang indah,tapi fana. Jangan kau ikutkan nafsu yang akan himpit kau dalam kubur nanti. Amal ibadah,pekerjaan,makan,minum,tulis blog,main gasing, hatta kau tidur sekalipun mesti kau lakukan kerana Allah. Akhir kata, kau jaga diri baik-baik ye NurQaseh... Itulah serba sedikit pesanan saya untuk diri saya sendiri... (-_-")




Allahu'alam...



p/s: belive me, I dont like cupcake....

p/s lagi: entri ni ditulis selepas saya mencuci tandas ofis pada waktu malam sebab saya basuh pinggan mangkuk semua kat tandas. Pantry dah sesak... Ape yg saya nak bagitahu ialah, kerja cuci-mencuci ni memang seswai dengan saya.. (-_-")

lagi2 p/s: Oke,saya balik rumah dulu..dah malam dah ni...chow sin ci...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 kata mereka:

WE STRONG,ISLAM STRONG said...

hehe... da blh start pilih calon da 2

NurQaseh said...

aiya...dah pilih dah... tapi depa xnak kat saya.....sampai hati maher zain xnk kat sy.... (T_T)

WE STRONG,ISLAM STRONG said...

hehehe..nanti cri maher bin zain lain yang dpt kasi mahar ek..(x_x)

tronx013 said...

salam..

Oh sini blog Nur qaseh,

hmmm.. Kak Nur Qaseh kerja apa ye? tak sempat nak selidik ,nak tanya terus je..

Happy birthday next jumaat!.. :P

NurQaseh said...

wasalam..

kakak ker? ahaha... terasa macam tua sgt jer padahal baru tahun lepas dpt lesen mengundi... thehehe...

sy kerja cuci bgunan je..ahaks :p

tronx013 said...

Salam.

Kak nurqaseh, ooo... baru 22 tahun la rupanya kak nurqaseh ni.hmm..

Tak pa, dah tualah tu,bukan perempaun cepat tua daripada lelaki ke?:P

hmm kerja cuci bangunan je?
ooo.. bagusnya..

tapi kenapa gelak? rendah ke status pencuci bangunan? :)

mamawana said...

Salam...mama NurQaseh singgah