RSS
Container Icon

Kenapa Orang Islam Tidak Bijak...

bismillah...


Seni mencari pertolongan Allah dan apakah maksud kemenangan Ummat islam yang sebenar)


Aku malas nak ulas isu “kenapa Yahudi bijak”, (setelah di minta berbuat demikian) sebab aku tak ada pengalaman hidup bersama mereka orang yahudi, jadi aku tak tahu sejauh mana ‘kebijaksanaan’ mereka, tapi aku tahu kebodohan mereka, iaitu mereka bunuh Nabi sendiri, bila Nabi mereka yang lain, tinggalkan mereka selama 40 hari, mereka boleh pulak sembah lembu, tak ke bodoh?, dan bila Nabi mereka bagi perintah, mereka akan banyak usul sehingga perintah jadi tersangat susah nak amal, dan bila mereka tahu Nabi terakhir bukan dari yahudi, mereka tolak Islam dan terbukalah jalan ke neraka..


Walau bagaimanapun, kali ni, dalam ‘nota kepada diri’…, aku nak ulas isu “ kenapa orang islam tidak bijak” sebab aku hidup bersama orang islam sejak dari kecik sekecil embryo sehinggalah besar menjadi manusia sebesar aku… (size seluar 35)


Eloklah aku buat kajian setengah jam tentang kenapa orang islam tidak bijak kerana dengan terbongkarnya rahsia ini, dapatlah orang islam menjadi bertambah bijak lalu terselamatlah dunia ini yang dah banyak jadi rosak kerana kebodohan 'sesetengah' ummat islam…


KENAPA (SESETENGAH) ORANG ISLAM BODOH?


Straight to the point. Perkara pertama tentang kebodohan ummat islam adalah…, ok, aku jaga hati kamu, perkara pertama tentang kebodohan ‘sesetengah’ ummat islam adalah:

1) Lupa mati.

Apabila orang yang paling bijak adalah orang yang mengingati mayat, maka opposite kepada orang yang paling bodoh adalah dah tentu orang yang lupa pada mayat.. dan bila dah lupa pada mayat, akan dapat penyakit Wahan, aku dah tulis bab ni dulu.., dan aku mengaku, kadang kadang penyakit ni datang menimpa aku..oh! oh! Oh! (batuk sambil menangis)

2) Lengahkan solat.

Orang yang sengaja melambatkan solat adalah bodoh dan bangang, sebab Allah dah janji nak bagi azab khas untuk puak-puak ini, tapi mereka boleh pulak selamba lengahkan solat macam takde apa-apa yang berlaku terutama orang perempuan, Haid dan Malaikat maut boleh datang bila-bila masa.., boleh pulak habiskan tengok 'SPA Q' dulu baru solat maghrib.. ish ish ish..

3) Tinggal solat jemaah.

Ni pulak khas untuk lelaki, dah banyak aku tulis bab ni, pendek kata, lelaki yang dengan sengaja meninggalkan solat berjemaah adalah bodong dan bangang! Terutama lelaki yang dah habis drama 'Spa Q', boleh pulak tengok 'Naruto' sampai jam 8 malam, lepas tu solat sambil dengar berita kat TV, sebab berita tu penting konon, ni memang bodoh nak mampus ni..!

4) Tak solat

BODOH, BENGONG! BANGANG!

5) Bukak Aurat

Aku pelik bila ada parti ABC yang sanggup buat apa sahaja untuk pastikan kemenangan dalam pilihanraya, sanggup bayar duit claim minyak aku, sanggup keluar duit beli pengundi, sanggup bersekang mata turun padang tunjuk kebaikkan kepada rakyat, tapi tak sanggup pakai tudung tutup aurat sedangkan beliau orang islam yang mana bila korang pakai tudung tutup aurat dah tentu Allah suka dan bila Allah suka, dalam hadith bagitahu, Allah akan perintahkan penduduk langit jugak suka kat korang dan rohaniat akan sampai pada penduduk bumi jua yang mana akhirnya para pengundi islam juga akan suka dan insyAllah korang akan menang, tapi korang bila kalah rasa pelik sebab tak tahu punca kalah sedangkan ramai rakyat yang cerita kat aku mereka tak suka nak pangkah korang sebab korang tak tutup aurat dengan sempurna… itu rahsia korang kalah, simple sahaja..

Tutup aurat dan jangan masuk neraka! Kalau tak, itulah perkara yang paling bodoh pernah korang lakukan sepanjang hidup.., atau korang suka jika aku kafan korang naik keretamayat hanya tutup dada dan kemaluan?

Jangan jadi bodoh!

6) Tolak sunnah Nabi.

Orang islam yang tak mampu simpan janggut, atau tak mampu nak istiqamah solat berjemaah di masjid, tak payahlah nak hina orang yang mampu, cakap mereka hodoh macam kambing sebab simpan janggut dan korang mengaku hensem macam tapir sebab takde janggut.., tak payahler..

Mengaku sahajalah korang iman lemah sebab belum mampu ikut sunnah nabi dan berdoalah agar diberi kekuatan untuk ikut sunnah Nabi suatu hari nanti sebelum naik kereta mayat...

Sebab dalam hadtih bagitahu, orang yang tolak sunnah nabi, nabi tidak akan mengaku korang sebagai ummat di akhirat kelak.., oh.., maka janganlah buat keputusan yang bodoh.., kerana, apabila kita dah nama orang islam, wajiblah bagi kita ikut sunnah Nabi sampai naik keretamayat..

7) Tak Bantu Ugama

Aku rasa banyak lagi kebodohan ummat islam, tapi aku nak tulis sampai sini sahaja, lagipun aku sendiri terasa pedas semacam.., baiklah, aku nak pergi pada tajuk : Seni mencari pertolongan Allah dan apakah maksud kemenangan Ummat islam yang sebenar..


Perkara terakhir tentang kebodohan ummat islam adalah…, ok, sekali lagi, aku jaga hati kamu, perkara terakhir tentang kebodohan ‘sesetengah’ ummat islam yang aku nak tulis dalam 'nota ugama kepada diri' ini, adalah: Menunggu Bantuan Allah dalam bentuk ‘senjata’, iaitu sesetengah orang islam siang malam berdoa kehancuran kepada musuh islam, doa bala menimpa musuh islam, atau doa senjata mereka rosak dan doa semua orang kafir yang masih hidup agar masuk neraka dunia seterusnya neraka akhirat…


Bila ekonomi mereka naik, orang islam doa pertolongan Allah dalam bentuk ekonomi mereka hancur, biar mereka muflis, biar mereka menderita di dunia yang merupakan shurga mereka.. dan biar orang islam selesa sejahtera dalam penjara dunia..bla bla bla..


Bila senjata mereka canggih, orang islam doa pertolongan Allah dalam bentuk senjata mereka rosak, dan senjata orang islam menjadi ajaib, sekali tembak, sepuluh kereta kebal musuh hancur, biar senjata mereka meletup di makmal mereka, bla bla bla..


Bila orang kafir ramai, orang islam doa pertolongan Allah dalam bentuk bala bencana menimpa orang kafir sehingga mereka pupus.. biar datang tsunami, gempa bumi, twister, volcano, deep impact, vertical limit, avalanche, perfect storm, Armageddon, solar attack, dan lain lain…


Tapi, siang malam berdoa, dari depan Kaabah sehinggalah ke pentas mendeklimasikan sajak, orang islam tetap kena tindas, kena bunuh dan diperbodohkan.., malahan ekonomi orang kafir semakin naik, senjata mereka semakin canggih, dan sempadan mereka bertambah luas..,


Para penonton islam yang tidak terlibat dalam perperangan memberi bantuan dalam bentuk doa kehancuran kepada orang kafir, ya!, kamu tahu orang kafir itu mati masuk neraka, tapi kamu mahu cepatkan mereka masuk neraka melalui perantaraan doa kamu yang belum di makbulkan..

Soalan?

Apakah betul bantuan Allah yang kamu mintak itu dalam bentuk “orang kafir itu mati masuk neraka, tapi kami mahu cepatkan mereka masuk neraka melalui pertolongan Allah menghancurkan mereka?”

Kamu tahu apa itu pertolongan Allah yang sebenar?, Pertolongan yang kamu patut minta siang dan malam?

Kamu tahu?

Tapi, hamka, ini perang berdarah, memang kena doa hancurkan mereka..!

Baik, isu aku adalah tentang ‘Pertolongan Allah’ yang kamu nak, dalam bentuk apakah sebenarnya pertolongan Allah yang kamu nak? , adakah dalam bentuk “orang kafir itu mati masuk neraka, tapi kami mahu cepatkan mereka masuk neraka melalui pertolongan Allah menghancurkan mereka?”

Itu solan aku, Sama jugak kes perang tak berdarah, perang di Malaysia, perang yang hanya mengalir air liur.., iaitu mereka yang parti so call islamic bergabung dengan parti tak islamic lalu berperang dengan parti yang tak seberapa call islamic dan juga bergabung dengan parti tak islamic..

Yang parti so call islamic tapi bergabung dengan parti tak islamic akan doa bantuan Allah dalam bentuk: Allah hancurkan parti yang tak seberapa call Islamic juga bergabung bersama parti tak islamic..

Siang malam doa mintak bantuan Allah, terutama dekat musim pilihanraya…

Adakah benar bantuan Allah yang kamu mintak itu dalam bentuk “parti yang tak seberapa call islamic hancur masuk neraka?”

Kamu tahu apa itu pertolongan Allah yang sebenar?, Pertolongan yang kamu patut minta siang dan malam?

Kamu tahu?

Dan adakah kamu tahu apakah maksud kemenangan dalam islam?

Apakah itu maksud kemenangan dalam islam?

Berjaya hancurkan parti musuh?, Berjaya bunuh orang kafir?, Berjaya mufliskan mereka?, Berjaya bakar bedera mereka?

Jawapannya adalah:- ada dalam Al Quran, pergilah belek sebab korang pejuang islam yang sejati.., tapi sebab lepas ni korang akan ganggu aku melalui email suruh aku tulis jugak sebab korang perasan sibuk, maka aku tulislah sebab hari ini aku perasan rajin..

Dalam Al Quran menceritakan bahawa Pertolongan Allah yang sebenar adalah apabila Allah membukakan Pintu Hidayat kepada orang kafir…

Manakala maksud kemenangan Ummat Islam adalah apabila orang kafir masuk Islam berbondong-bondong..

Aku ulangi,

Pertolongan Allah yang sebenar adalah apabila Allah membukakan Pintu Hidayat kepada orang kafir…

Manakala maksud kemenangan Ummat Islam adalah apabila orang kafir masuk Islam berbondong-bondong..

Tapi sebelum Allah tolong orang islam, Allah dah bagitahu awal-awal dalam Al quran..

" Hai orang-orang mukmin, jika kamu bantu agama Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu"

( Surah Muhammad; 47:7)

Jadi, apa bantuan yang Allah mahu sebelum Allah bagi hidayat pada orang kafir?

Jawapannya adalah:- pergilah rujuk ustaz sebab korang pejuang islam yang sejati.., tapi sebab lepas ni sekali lagi korang akan ganggu aku melalui email suruh aku yang bukan ustaz ni tulis jugak sebab korang perasan sibuk, maka aku tulislah jugak sekali lagi sebab hari ini aku perasan rajin..., jarang jarang jer aku rajin tau?

Err, kat mana tadi? Ok, sambung balik,

Jadi, apa bantuan yang Allah mahu sebelum Allah bagi hidayat pada orang kafir?

(maaf, sebab agak boring)

Allah mahu orang islam buat dakwah dahulu, barulah hidayat akan turun…

Dulu, orang kafir serang orang islam sebab tak suka orang islam dakwah mereka, maka Allah akan tolong orang islam zaman dulu sebab orang islam zaman dulu dah bantu ugama Allah, tapi hari ini,orang kafir serang orang islam adalah kerana orang islam tak dakwah pada mereka sebaliknya orang islam sibuk nak hancurkan mereka dan mereka pulak yang serang orang islam sebab orang islam akhlak buruk kerana orang kafir akan berbondong bondong masuk islam setelah lihat akhlak orang islam yang sempurna dalam peradaban manusia tetapi hari ini orang islam bergaduh sama sendiri dan tak buat dakwah pada orang kafir lalu orang kafir benci orang islam dan serang orang islam lalu orang islam minta tolong pada Allah bantuan tapi Allah tak bantu sebab orang islam tak bantu ugama Allah iaitu buat dakwah, apa lagi nak di kata?

“siapa yang BANTU agama ALLAH, Allah akan BANTU dia”

Itu asas paling simple, yang orang islam tak faham atau buat-buat tak faham, dan banyak kali dah aku tulis bab ni, maka tak payah aku ulang, boleh rujuk ustaz demi kebahagian hari akhirat sebab tiba tiba pulak aku perasan malas…


Sebagai rujukan.., aku paste terjemahan Al quran surah AN-NASR… baca dan pergi buat Dakwah!

Surah AN-NASR

(1)Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan,

(2)Dan kamu Lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong,

(3)Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat


Moral of the story 1:
Surah An Nashr mengkhabarkan maksud pertolongan Allah yang sebenar, juga berita tentang kemenangan ummat islam, sedang ummat Islam gembira dengan turunnya surah ini, turun juga perintah supaya bertubat pada Allah kerana Nabi Muhammad SAW akan wafat dan kerja Nabi akan di wariskan pada ummat akhir zaman, tiada lagi Nabi selepas Nabi Muhammad, maka sekali lagi bertasbihlah kita semua dengan memuji Allah dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat...


Moral of the story 2 :
Sebenarnya, Allah tidak perlu pertolongan kita untuk membantu ugamanya, tapi Allah ingin muliakan manusia dengan memberi peluang ‘membantu’ ugama Allah dan sebagai janjiNya: Allah akan Bantu manusia…


Moral of the story 3:
Jangalah di tanya "mengapa orang Islam tidak di beri kuasa dan pemerintahan?" kerana apabila ahkam (perintah dan larangan) Allah tidak dapat di amalkan oleh orang Islam sendiri, kenapa urusan dunia ini perlu di beri kepada orang Islam?

Tujuan Allah memberi kuasa pemerintahan kepada orang Islam ialah supaya mereka menegakkan perintahNya di bumi ini. Sekira korang di serahkan pemerintahan sekarang adakah korang dapat menunaikan kehendak Allah itu?


Moral of the story 4
Fatimah r.aha menangis setelah turun Surah ini kerana sedih nabi dah nak wafat, namun tersenyum setelah Nabi berbisik pada fatimah dengan memberikan khabar bahawa Fatimah akan mati tak lama lagi...



Sekian...



p/s : Entri ni bukan saya yang tulis...Saya cilok kat encik Hamka/ keretamayat. Saya suka baca blog dia dan straight to the point. Baekk punya bahasa, senang nak faham, dan tak hipokrit. I loike!! Walaupun dia tulis secara melawak, kadang-kadang saya rasa nak nangis plak sebab terkena kat batang idung sendiri... (-_-")


p/s : kali ni copy paste entri orang je ye...tak larat nak mengadap lappy lama2...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 kata mereka:

tronx013 said...

salam..

huh... tinggal SpaQ ok lagi.. nak tinggal Naruto.. alahai....hohoh.. tapi la ni selamatlah ada internet.. boleh download.. boleh solat dengan aman tanpa risau terlepas Naruto..hehehe...

Baguslah perkongsian kali ini.. semuanya itu telah saya kenal pasti.. cuma untuk mengembalikan ia ke dalam jiwa, amat susah...

Lalai satu hal, sibuk pula dengan tugasan ...menyebabkan usaha semakin layu... Nama pun orang melayu, lagilah layu... hmm
kena jadi orang Islam baru gah!

hanyzan30 said...

Bismillah...
ana Sokong artikel ini...
Allahuakbar3x

NurQaseh said...

wslm semua..

ya sy pun dah masuk 5x bace entri nih... isk! memang sentap... Berjuang untuk Islam, bukan untuk Melayu... :)

Cik Ct Fadzil | C.C.F™ said...

nk kena belek blog kretamyat jga larh.. ((^_^)) ♥

Jamal Rafaie said...

Orang Islam tak bijak sebab Zikir Tanpa Fikir.. Orang kafir pulak banyak FIKIR TANPA ZIKIR.. ^_^

anep said...

mmg straight to the point. terkena jgak batang idung. tp betul kata dia. cuma bodoh n bangang 2 x sure sesuai x. sb x elok kata sesuatu yg x elok walaupun mmg betul orang 2 salah.