RSS
Container Icon

Selamat Berazam.... (^_^)v

bismillah...


Selamat Tahun Baru Hijrah kepada semua blogger dan pembaca QalamCahaya yang tegar mahupun yang sekadar dipinggiran... (-_-")


Tahun baru ni, seperti biasa kita akan ada azam baru... Azam tahun lepas yang tak tercapai tu kita bawak ke tahun ini... Berusaha untuk dapatkannya, banyakkan berdoa dan tawakkal...Hijrah kita dari yang tak berapa nak baik, kepada yang lebih baik. Dan yang sedia baik, istiqomahkan diri anda dengan ke'baik'an tersebut agar menjadi terbaik dikalangan yang baik-baik.. (-_-")


Apekah encik Azam saya pada tahun 1432 Hijrah ini?? Eh azam bukan Encik Azam. Sekarang ni malas nak cakap banyak... tengok jela gambar-gambar kat bawah ni..





Saya berjanji akan bekerja bersungguh-sungguh dengan ikhlas, bertanggungjawab, amanah, profesional, tak main-main, tak merayau-rayau, tak mengulau dan tak mengutuk di belakang boss (depan2 insyaallah)




Saya akan kumpulkan harta, dan habiskannya dan kumpul balik, pastu habiskan, pastu kumpul balik, pastu habiskan pastu bla bla bla bla.....




Saya nak pi umrah...nak pegi sana tak nak balik-balik... amiin.




Further study....yang ni dah 5 taon KIV... PJJ lah nampaknye,..




Aha! Ni yang paling saya suka... skyline yang sangat menyelerakan... nyum nyum... (nafsu!! nafsu!!)




Kawen?? Waaaa....saya suke!! Tapi...........KIV lagi 2 taon la...




Gulpp!! err, azam saya nak mati dalam khusnul khatimah... amiin...



Ya Allah! Engkaulah yang kekal, qadim lagi azali dan di atas kelebihan Engkau yang besar dan kemurahan Engkau yang melimpah, ini adalah tahun baru yang sesungguhnya telah mendatangi kami. Kami mohon kepada Engkau pemeliharaan padanya daripada syaitan yang direjam, pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan kami memohon pertolongan di atas nafsu yang banyak mendorong kami kepada kejahatan. Dan kami mohon kepada Engkau bagi melakukan sebarang pekerjaan yang boleh mendekatkan diri kami kepada Engkau. Ya Allah! Tuhan yang mengubah segala keadaan, ubahkanlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan dengan kekuasaan dan kekuatan Engkau wahai Tuhan yang Maha Tinggi. Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kepada kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan periharalah kami dari azab api neraka. Dan semoga selawat Allah selalu dilimpahkan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta keluarga dan sahabat baginda.... Amiin..



Allahu'alam...



p/s : there's something in my head.. I feel pain and it's getting worse. Jadi saya tak dapat nak update QalamNur selalu.... kalau update pun tak banyak cakap (taip) kot... huhu.. :(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 kata mereka:

acap said...

salam maal hijrah kpd cik nur...moga2 dngan umor donia yg bertambah singkat ni dpt mengingatkan kite kpd negeri akhirat...smoga kdatangan thun baru mmberi seribu pengertian dan penyesalan d atas dosa2 yg dilakukan pd tahun2 yg lalu..
*azam tuk berserah diri kpd Allah... :b (^,*)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Salam Maal Hijrah..:)

Muhd Nizam said...

barakallah..syukur kpd ilahi dikurniakan lg saat utk mnikmati dunia yg smentara ni..salam maal hijrah utk empunya blog,smoga sejahtera selalu hendknya,insyallah.

Nazirah Nazir said...

mintak copy yg ni...sy akan sertakn sekali dgn blog anda...

NurQaseh said...

orait...tafaddhol...