RSS
Container Icon

Ini Adalah.........

bismillah...


Huargh! Dah seminggu saya tidur dan tak meng'apdet'kan blog... Orang yang bangun tido ni biasanya tak cakap banyak. Jadi saya pun malas nak cakap banyak2, saya hidangkan gambar-gambar binatang yang comel2 ni jela ye...





ini adalah anjing yang pegi sekolah dan belajau sivik. Kelihatan beliau sedang menyapu taik sendiri.






ini adalah kugiran haiwan pop yeyeh yang dididik oleh Ahmad Nawab (bukan Dato' Ahmad Nawab yer)...






ini adalah haiwan yang tersalah suntik botox...






ini adalah manusia bermuka haiwan.... *adess, kalau comel takpela jugak..kah3..






ini adalah member lama saya... Lama tak karok dekat kenduri kawen sama2...






ini adalah haiwan yang tengah skodeng perempuan mandi...






ini adalah beruk...eh macam kenal...tapi dimana yaa??





ini adalah haiwan yang gila DSLR macam Cik NurQaseh...





ini adalah perlumbaan haram antara menatang laut dan darat...





ini adalah Jimmy dan kawannya yang sengal...





ini adalah spy bagi persatuan haiwan-haiwan seMalaysia...









ini adalah hai.. eh bukan2... ini adalah manusia yang bunuh anak dia sendiri... mungkin dia ada masalah mental... Allahu'alam...




ini adalah mama haiwan dan anak-anak beliau... sangat sweet :)






ini adalah anak manusia yang dah jadi mayat...Tak tahulah haiwan mana yang buang... Rasa-rasanya haiwan pun tak buang anak kot.




ni pun anak manusia yang dah jadi mayat jugak... Seseekor telah membuang beliau...





ni pon sama...





ni jugak....





Arggghhhhh...!!!! tensen la pulak tengok benda ni semua... Kalaulah Rasulullah ada sekarang ni....sedihnya hati baginda.... Allahu Robbi,tak dapat saya nak bayangkan... Ummati!! Ummati!! Ummati!! (T_T)


Saya pun sama teruk jugak...Maafkan saya Ya Abu Az-Zahra,ampuni saya Ya Allah... Saya hanya dapat melihat kerosakan demi kerosakan berlaku tanpa berbuat apa-apa. Malah saya juga turut terkena tempias kerosakannya, dan kalau bukan kerana Mu Ya Allah, sudah tentu saya hanyut mungkin lebih teruk dari manusia yang berbuat keji ini...



Sajak Imam Abuya Imam Ashaari Muhammad At-Tamimi ni saya jumpa tadi...



Manusia hari ini termasuk sebahagian umat Islam sifatnya binatang
Yang tidak boleh ditukar rupa manusianya sahaja
Tapi sifatnya telah bertukar sifat binatang yang melata
Ada yang bersikap harimau dan singa menjadi garang menerkam orang
Ada yang bersifat buaya membaham apa sahaja menjadi makanannya
Ada yang bersifat biawak memakan bangkai tidak fikir halal haram
Selagi boleh dimakan, makan apa sahaja
Ada yang bersifat ular sawa menipu daya, membelit orang dan menelannya
Selepas itu tidur berlingkar kerana kekenyangan berbulan lamanya
Ada yang bersifat beruang nampak baik sahaja, tidur mata tidak terbuka
Apabila terjaga dia peluk orang dan cakar badan dan muka
Ada yang bersifat babi, makan kekotoran begitu buruk dan menjijikkan
Tanpa silu dan malu yang penting kenyang
Apa orang hendak kata, katalah peduli apa
Ada orang bersifat tikus mengganggu orang di waktu malam
Tidak boleh orang tidur dibuatnya
Dia mengganggu keselamatan orang
Hingga orang tidak senang dan tenang dibuatnya
Ada orang sifatnya lalat membawa kuman merata-rata
Berlakulah penyakit di mana-mana di kalangan manusia
Begitulah secara umum hari ini di mana-mana negara termasuk yang Islamnya
Keamanan sudah tidak ada di mana-mana
Di mana sahaja ketakutan menghantui manusia
Kalau manusia sudah sifat binatang siapa lagilah hendak dipercaya
Jika manusia masih bersifat manusia tidak dapat kawan
Apatah lagi jika manusia itu ada satu dua yang bertaqwa alangkah dagangnya
Maka dia pun tersingkir dan terpinggir oleh masyarakatnya
Terlalu asing dipandang oleh manusia binatang
Wahai Tuhan bila lagilah Engkau hendak datangkan penyelamat
Agar manusia sifat-sifatnya dipulihkan semula
Supaya dunia ini bersih daripada angkara
Begitulah perasaan setiap hati manusia yang masih bersih jiwanya



p/s : Sakit jiwa saya sekarang ni sampai lupa yang sekarang memang dah akhir zaman pun... Dah kembali ke zaman jahiliyah. Tunggulah nanti....bila balasanNya turun, orang baik dengan orang keji akan turut rasa... Allahu Robbi! Biar merana sekejap kat dunia ni takpelah asal jangan merana kat sana... Selamatkan diri,selamatkan keluarga, selamatkan ummah...






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 kata mereka:

tronx013 said...

salam

Kak Nur Qaseh, minta izin nak kongsi dalam FB.. huhu.. Kalau kak terbaca komen ni, saya dah link kat FB pun. hihi.. kalau tak bagi, saya remove dalam FB. :P


Macam menarik je mesej yang nak disampaikan.

NurQaseh said...

waalaikumussalam...


ye sile2...tafaddhol... :)

tronx013 said...

SALAM..

Tafaddhol tu gapo dia?

NurQaseh said...

tafaddhol tu sejenis kueh... ki3...gurau jer ptg2 ni. Mksudnye persilakan.... ambeklah mana2 entry yg awok suke. :)

tronx013 said...

salam..

Oh kueh ke? opss.. bukan ea..

definisi tafaddhol tu panjangnya? " Mksudnye persilakan.... ambeklah mana2 entry yg awok suke. :)"

huhu.. apapun, tq.. salam