RSS
Container Icon

Garang Itu Saya... v(^_^)v

bismillah...


I'm not cute.. I'm tough like Cik Nur..


"Pe hal ko pandang-pandang?!"

"Fuyyoo, garang giler awek nih. Tudung dah la labuh."

"Heh, suka hati aku la. Tak nyusahkan mak bapak ko pun."

"Wei, mak bapak jangan buat main ea.."

"Bile mase plak aku main2 dengan mak bapak ko."

"Hish budak ni! Ko pikir ko cantek sangat ker?"

"Ek'ele, kalo tak cantek yang ko pandang2 nape?"

"Setakat pandang jer.. Tak luak la weii.."

"Ahh! Malas nak layan ko!"


Garang ke Cik NurQaseh ni? Ish, mana ada garang. Tu fitnah semata-mata.. Kasar sikit ada la..thehehe..Biasa la tu. Orang Melakee...cam tak biase pulee...hahaha...


Saya bukanlah perempuan yang terlalu lemah lembut, ayu atau yang seerti dengannya. Ramai orang yang rapat dengan saya melabelkan saya sebagai seorang yang agak kasar sikit dan keras kepala (dah tu,takkan kepala lembik plak!). Dengan anak2 saudara saya jangan cakap la, memang garang habis..Tapi takde la sepanjang masa saya jadi garang.


Tempoh hari saya telah dinasihatkan oleh seseorang supaya menjadi gadis yang lembut dan 'cool'.. Bukannya tak boleh jadi lemah lembut, tapi susah sikit ler sebab dah terbiasa. Saya juga bukanlah gadis yang akan tergedik-gedik apabila ditegur lelaki hatta setampan Shah Rukh Din. Mak saya pun ada menasihati saya supaya tidak terlalu garang dan kasar...Hmm,salah ke? Bukannya saya menghina, maki hamun atau keluarkan kata2 kesat.


Saya ada seorang sahabat di alam maya yang saya kenali agak lama juga. Beliau pernah berkata,

"Nur, ko ni dalam gambar nampak macam ayu & solehah jer.. Tapi bile dah kenal, perghhh.. Dah macam makcik aku plak. Lembut la sikit."


Hmm,takkan la depan lelaki saya nak purak2 lemah lembut,..huh! plastik! I am who I am.. Kalau tak suke dah... Saya lemah lembut dengan suami saya jer taw..muahaha..


Ada juga sahabat yang menegur,

"Wah, kat dalam blog ayat bukan main baik lagi..Tapi, bila bercakap asyik nak marah jer." Saya nak jelaskan kepada mereka2 yang berkenaan, saya bukannya marah, tapi cara percakapan saya tu dalam nada bergurau. Tak reti beza ker? Hish!


Ada lagi yang komen,

"Pakai jubah dah ok.. Pakai jilbab dah ok.. Tapi garang la cik adik..."


Ahh, lantak le!


Lepas ni kalau ada kawan2 ajak borak, saya nak diam jer...Tak nak cakap ape2. Padan muke korang,..



Akhir sekali ada yang bagi nasihat,

"Nur, orang2 yang beriman tu adalah orang2 yang mendengar nasihat taw tak."


Hmmm, yela2... On the way nak jadi lemah lembut2 la nih!


p/s: siapa yang jadi suami saya memang "bertuah" ler...

p/s lagi: siapa cakap anak bongsu tu manja? cet! jauh panggang dari ayam panggang..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 kata mereka:

Azhar Hashim said...

SAlam..

Macam mana nak jadi suami awak?

myusof87 said...

salam..garang pun perlu bertempat kan? tegas dan tetap pendirian..bagus sifat 2 namun kna fleksibel jgk la..lg cntik kalo sifat garang 2 digantikan dengan sifat lemah lembut tp garang pada tmptnye baru sesuai dgn penampilan diri..be yourself..sayonara..salam..

myusof87 said...

nasihat luqmanul hakim kepada anaknya:- "Orang – orang yang sentiasa menyediakan dirinya untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yang insaf dan sedar setelah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemuliaan dari ALLAH juga."

nurqaseh said...

hehe...tenkiu akhi yusuf...