RSS
Container Icon

Pagi Nan Indah...


bismillah...

Huarrghh!! ngantoknyer...hu3.. Setelah hampir 6 jam roh sy keluar berlegar-legar di udara..maka tepat pukul 6.05 pagi, roh tersebut kembali ke jasad yang cumil lagi menawan ini. Alhamdulillah,tuhan masih meminjamkan nyawa kepada sy untuk kesekian kalinya.

Selepas menunaikan tanggungjawab sy sebagai seorang muslim, sy bergegas ke dapur untuk mengemis sedikit makanan daripada mak.
"mak,orang lapau.. Takde bende nak makan ker mak." tanya sy dengan tersipu-sipu malu. Mak menjawab dengan penuh kasih sayang, "hape? mentekedarah je keje ko. Dah2, pegi basuh baju cepat!."

Lalu,berlalulah sy dengan perut yang mengalunkan irama jazz ke tempat membasuh pakaian untuk menjalankan tugas yang diberikan. Lapau!!!!
"ko dah buang tebiat ape jerit rupe itu?" lalu mak pun memulakan ceramahnya bagaimana kesusahannya dahulu sewaktu zaman jepun, nak makan pun susah. Sekadar mengunyah pucuk2 ulam yang ada. Ni yang lemah ni..hu3..

"Yelah mak,nanti orang cari daun kite makan sesame ea mak." Kataku dengan nada memerli..hoho. kuang ajau punye anak.

Rasanya tiada apa lagi yang perlu sy taip.. Masa semakin suntuk, sy perlu segera bergegas ke dapur untuk merompak nasi goreng yang baru mak sediakan.. hu3..rejeki.. Selamat bersarapan.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 kata mereka:

Faarihin said...

assalamualaikum.. salam ziarah.. hahaha.. nak tergelak baca entry ni.. org melaka ke? salam ukhuwah dari saya yer.. (^__^)

NUR QASEH HJ. MUHAMAD said...

waalaikumsalam...hehe,ye org mlake... salam ukhwah islami fillah..(",)